DBM releases P7.9-B for One Covid-19 Allowance of public and private healthcare workers

Over 500,000 qualified public and private healthcare workers (HCWs) and non-HCWs involved in the coronavirus disease 2019 (Covid-19) response will get allowance as the Department of Budget and Management (DBM) have already released the funds for its implementation. 

The DBM has released the appropriated amount of PHP7.92 billion to the Department of Health (DOH) for the provision of the One Covid-19 Allowance (OCA) of 526,727 eligible public and private HCWs and non-HCWs. 

Of this amount, PHP4.50 billion is allocated for the Covid-19 benefits of 100,313 DOH plantilla personnel in public hospitals, offices, and rehabilitation centers, including those who are in military and state university hospitals.

The remaining PHP3.42 billion is for other 426,414 health workers reporting in local government units and private health facilities, among others. 

Under the OCA, each HCW and non-HCW shall receive Covid-19 benefits depending on their level of Covid-19 exposure as prescribed under DOH Administrative Order No. 2022-0001.

Specifically, health workers who are identified to be at high risk shall receive PHP9,000 a month while those who are determined to be in moderate and low risk are entitled to a monthly benefit of PHP6,000 and PHP3,000, respectively. 

The benefit shall be given in full amount provided that the health professional physically reports to work for at least 96 hours per month, otherwise the benefit shall be prorated. 

Moreover, on top of the PHP7.92 billion lodged under the DOH’s budget, an additional PHP42 billion can be tapped under unprogrammed appropriations for the provision of the OCA this year. 

The agencies issued DBM-DOH Joint Circular No. 2022-0001 to prescribe the guidelines for the grant of the OCA. 

The DBM will continue to ensure the timely and prudent approval of the budget releases to ensure the welfare of the front-liners as the country bounces back from the impacts of the health crisis.

Post a Comment

2 Comments

  1. بسم الله الرحمن الرحيم الحمد الله:

    اسمي عائشة محمد أنا متزوج من محمد عبد الله في القاهرة ، مصر. لدي مشكلة كبيرة منذ عام 2018. منذ أن فقدت والدي في 1 يونيو 2015 ، كنت أعاني من الكثير من المشاكل ، تمكنت من العمل في مطعم حيث تمكنت من فتح عملي الشخصي ، وكنت أبحث عن قرض تنمية عملي بشكل كبير ولم يسمح لي مصرفي بقرض بسبب أرباحي الضئيلة التي أحققها في عملي ؛ لذلك قررت البحث عن قرض عبر الإنترنت: لقد قابلت الكثير من المحتالين هنا على هذا الموقع ، حتى أن الكثير من الشركات تظاهر بأنها شركة حقيقية وأتابع معهم ؛ ولا في هذه الشركة حيث تكون قادرة على تقديم قرض لي ؛ ادعو الله؛ لذلك عندما حان وقت رمضان: أعرض كل مشكلتي على الله وأبحث مرة أخرى عن قرض عبر الإنترنت ؛ الحمد لله الذي فتح عيني والذي وجه يدي لاختيار "قرض الاتحاد الأوروبي المشترك" في البداية لم أثق أو أصدق الشركة بسبب تجربتي السابقة. لكن الله ظل يتحدث معي من خلال ذهني ، وأخيراً قررت المتابعة مع "قرض الاتحاد الأوروبي المشترك" وتقدمت بطلب قرض بقيمة 1،000،000.00 دولار للسداد في 15 عامًا: في 17 أبريل 2022 ، استلم قرضي على حسابي بعد اتبع جميع تعليمات الشركة ؛ لقد وعدت بمشاركة هذه الأخبار السارة لجميع المواقع التي سأصادفها ؛ لا تنخدع بالتعليق الوهمي على الإنترنت ...... لا توجد شركة أخرى شريفة هنا لأنني جربت الكثير منهم وهم محتالون ..... لا تذهب أو تتقدم بطلب للحصول على قرض من أي شخص آخر شركة؛ "نقابة القرض المشترك من الاتحاد الأوروبي" هي الشركة الصادقة الحقيقية هنا على هذا الموقع ، فهم أناس صادقون وجديرون بالثقة ومحترمون وجميلون ؛ تقدم بطلب للحصول على قرض منهم الآن وتأكيد. هذا هو عنوان البريد الإلكتروني الخاص بهم EuropeanUnion_loansyndication@outlook.com أو مراسلتهم عبر وكيلهم عبر الإنترنت WhatsApp للاستجابة السريعة على +393509828434 ؛ الحمد لله على كل شيء.

    ReplyDelete
  2. عندما كنت أتقدم بطلب للحصول على قرض لشراء المبنى الخاص بي بصفتي صاحب شركة صغيرة في موقف صعب ، قال مصرف الإنماء إنهم لا يستطيعون مساعدتي. جلست نقابة قرض الاتحاد الأوروبي معي ، واستمعت إلى وضعي وقررت أنني أستحق المخاطرة. ها نحن بعد 5 سنوات وقد جددت للتو قرضي لمدة 7 سنوات أخرى من نقابة قرض الاتحاد الأوروبي. لم يكن بإمكاني شراء المبنى الخاص بي بدون مساعدة قرض الاتحاد الأوروبي المشترك وسأكون مدينًا لهم إلى الأبد لإعطائي فرصة عندما لا يفعل ذلك أي شخص آخر. إنهم شرعيون وصادقون ومخلصون ومحترمون ، أرسل لهم بريدًا إلكترونيًا إذا كنت مهتمًا بـ EuropeanUnion_loansyndication@outlook.com أو رقم WhatsApp: +393509828434 أو Telegram: https://t.me/EuropeanUnionLoanSyndication.

    ReplyDelete