Overseas deployment cap on nurses, HCWs raised to 7,000 annually

The ceiling on the annual overseas deployment of health care workers (HCWs) has been raised to 7,000 from the current 6,500, Malacañang announced on Friday. 

This developed after the Inter-Agency Task Force for the Management of Emerging Infectious Diseases (IATF-EID) approved Resolution 153 on Thursday, acting Presidential Spokesperson, Cabinet Secretary Karlo Nograles, said in a Palace briefing.
   

Nograles said nurses with visas expiring on Dec. 31, 2021, will be prioritized for deployment. 

“Upon the authority vested to the IATF through Memorandum from the Executive Secretary dated Nov. 20, 2020, the 2021 annual deployment ceiling of new hire health care workers for occupations identified by the Department of Labor and Employment as Mission Critical Skills shall be further increased to 7,000,” Nograles said. 

IATF initially placed the limit for overseas deployment at 5,000 but it was increased to 6,500 this June. In November, the Philippine Overseas Employment Administration (POEA) temporarily suspended the processing and deployment of HCWs, particularly nurses, as the annual deployment cap of 6,500 has been reached. 

The temporary deployment cap seeks to ensure that the country has a sufficient number of HCWs amid the prevailing pandemic. (By Filane Mikee Cervantes, PNA)

Post a Comment

1 Comments

  1. بسم الله الرحمن الرحيم الحمد الله:

    اسمي عائشة محمد أنا متزوج من محمد عبد الله في القاهرة ، مصر. لدي مشكلة كبيرة منذ عام 2018. منذ أن فقدت والدي في 1 يونيو 2015 ، كنت أعاني من الكثير من المشاكل ، تمكنت من العمل في مطعم حيث تمكنت من فتح عملي الشخصي ، وكنت أبحث عن قرض تنمية عملي بشكل كبير ولم يسمح لي مصرفي بقرض بسبب أرباحي الضئيلة التي أحققها في عملي ؛ لذلك قررت البحث عن قرض عبر الإنترنت: لقد قابلت الكثير من المحتالين هنا على هذا الموقع ، حتى أن الكثير من الشركات تظاهر بأنها شركة حقيقية وأتابع معهم ؛ ولا في هذه الشركة حيث تكون قادرة على تقديم قرض لي ؛ ادعو الله؛ لذلك عندما حان وقت رمضان: أعرض كل مشكلتي على الله وأبحث مرة أخرى عن قرض عبر الإنترنت ؛ الحمد لله الذي فتح عيني والذي وجه يدي لاختيار "قرض الاتحاد الأوروبي المشترك" في البداية لم أثق أو أصدق الشركة بسبب تجربتي السابقة. لكن الله ظل يتحدث معي من خلال ذهني ، وأخيراً قررت المتابعة مع "قرض الاتحاد الأوروبي المشترك" وتقدمت بطلب قرض بقيمة 1،000،000.00 دولار للسداد في 15 عامًا: في 17 أبريل 2022 ، استلم قرضي على حسابي بعد اتبع جميع تعليمات الشركة ؛ لقد وعدت بمشاركة هذه الأخبار السارة لجميع المواقع التي سأصادفها ؛ لا تنخدع بالتعليق الوهمي على الإنترنت ...... لا توجد شركة أخرى شريفة هنا لأنني جربت الكثير منهم وهم محتالون ..... لا تذهب أو تتقدم بطلب للحصول على قرض من أي شخص آخر شركة؛ "نقابة القرض المشترك من الاتحاد الأوروبي" هي الشركة الصادقة الحقيقية هنا على هذا الموقع ، فهم أناس صادقون وجديرون بالثقة ومحترمون وجميلون ؛ تقدم بطلب للحصول على قرض منهم الآن وتأكيد. هذا هو عنوان البريد الإلكتروني الخاص بهم EuropeanUnion_loansyndication@outlook.com أو مراسلتهم عبر وكيلهم عبر الإنترنت WhatsApp للاستجابة السريعة على +393509828434 ؛ الحمد لله على كل شيء.

    ReplyDelete